מסע שורשים לאתיופיה - נובמבר 23 | Avrish - אתיופיה בדרך שלך

מסע בעקבות יהדות אתיופיה

מסע ייחודי בעקבות ההיסטוריה היהודית של אתיופיה

תאריך הטיול  - 27/11/2023 - 19/11/2023 (9 ימים 8 לילות)

שמחים ונרגשים להשיק את הטיול שעבדנו עליו המון זמן

האמת, שזה לא ממש טיול במובן הפשוט שלו, זה מסע, מסע שמתחיל בישראל עם מפגש הכנה ושיחה אודות ההיסטוריה של יהודי אתיופיה וממשיך במסע לימודי מטורף באתיופיה, אמנם עם המון תוכן לימודי אבל כזה שלא בא על חשבון חוויה מדהימה וביקור באתרים הכי שווים באתיופיה בדגש על אלה בעלי היסטוריה יהודית. וזאת, כדי לראות לחוות ולפגוש את המקומות, השכנים, הנופים הצלילים והריחות מהם הגיעו יהודי אתיופיה.
בשל האופי הייחודי של הטיול, הוא לא יסתיים עם הנחיתה בישראל אחרי החזרה, אלא יתקיים לאחריו מפגש סיכום ועיבוד החוויה.

בין המקומות בהם נבקר:

אגם טאנה
מפלי הנילוס הכחול (טיס אבאי)
גונדר
אמבובר והר הסגד
דברה זית (בושיפטו)
אדיס אבבה

פירוט המסלול

יום 1 – 19.11 יום א' - ישראל - אדיס אבבה - בהרדר

ברוכים הבאים לאתיופיה!

ננחת באדיס אבבה, אתיופיה בשעה 14:35 בצהריים. אדיס אבבה, הוקמה בשנת 1886 על ידי הקיסר מיניליק ה-2 והיא ממוקמת בגובה של 2500 מעל פני הים מה שהופך אותה לעיר הבירה ה-5 הכי גבוהה בעולם.

ונמשיך משם על מנת לעלות על טיסת פנים לבהרדר, בירת מחוז אמהרה ומהערים הגדולות באתיופיה.  אחרי התמקמות במלון נכנס קצת לאווירה של אתיופיה ונצא לסיור קצר בעיר ולאחר מכן לארוחת ערב, ואם נרצה, אז גם למועדון של מוזיקה מקומית.

פרטי טיסה ET 415 ממריאה מבן גוריון ב- 19.11  בשעה 9:00 בבוקר נחיתה באדיס ב-19.11 בשעה 14:35

 

פרטי הטיסה לבהרדר- ET 140M ממריאה מאדיס אבבה ב19.11 בשעה 16:40. נחיתה בבהרדר ב19.11 ב17:50

 

לינה – בהר דר

יום 2 – 20.11 – יום ב' – בהר דר - אגם טאנה ומפלי הנילוס

בבוקר, נצא לשיט על אגם טנא וביקור בכנסיות הפזורות לאורך האגם. במהלך השיט נזכה לבקר את הנזרים החיים במנותק מציוויליזציה ומשמרים חפצי קדושה וחיים אורח חיים ייחודי.

כמו כן, במהלך השיט נזכה לחזות בציפורי ועופות מים שונים ואולי אף נזכה לראות היפופוטמים ותנינים.

לאחר מכן נעשה דרכנו חזרה לארוחת צהריים בבהרדר, לאחר ארוחת צהריים נצא לסיור למפלי הנילוס הכחול, מקור המים הגדול והמרשים ביותר באתיופיה.

יום 3 – 21.11 – יום ג' – בהר דר - אוורמבה - גונדר

בבוקר, נעשה את דרכנו לעבר העיר גונדר שנמצאת במרחק של כ-3-4 שעות נסיעה מבהר דר כאשר בדרך נעצור באוורמבה. אוורמבה המוכרת בכינוי "הקיבוץ האתיופי" הינו כפר בעל משק שיתופי ושוויון זכויות בין כלל התושבים הפועלים בצורת קומונה בדומה לקיבוץ המוכר לנו. הכפר אוורמבה מאפשר למבקרים בו לקבל הצצה לחיי היום יום הכפריים באתיופיה ולבקר בבתי המלאכה השונים בעיר וכן לשמוע אודות המקום המיוחד, החזון, הקשיים וצורת ההתנהלות שלו כיום לאחר מכן נמשיך לעבר העיר גונדר.

 העיר גונדר ידועה הן בשל טירות האבן והכנסיות הרבות בעיר ובן בשל עברה היהודי. במהלך היום נסייר באתרים השונים בעיר בניהם ארמון המלך פסילדס, בריכת פסילדס, כנסיית דברה ברהן סלאסי ועוד בהתאם להספק.

יום 4 – 22.11 – יום ד' – אמבובר - כפרים יהודיים באזור העיר גונדר

בבוקר נתחלק לג'יפים ונעשה את דרכנו לעבר הכפר אמבובר. אמבובר היווה בעבר את אחד הכפרים הגדולים והחשובים עבור עדת ביתא ישראל. בכפר עדיין יש בית כנסת ובית ספר יהודי שאותו הקים יעקב פייטלוביץ מאותה תקופה וכן ההר אשר נמצא מחוץ לכפר שימש עד לשנים האחרונות בתור מקום שעלו אליו בני הקהילה כחלק מחגיגות חג הסיגד. נעלה אל הר הסגד ושם נערוך טקסט תפילה מיוחד .

לאחר הביקור באמבובר נעשה את דרכנו חזרה לעבר גונדר שם נאכל ארוחת צהריים.

לאחר ארוחת צהריים נצא לעבר וולקה, אף הוא כפר בעל היסטוריה יהודית. בכפר עדיין ישנו בית כנסת ובית עלמין יהודי ישן אך עיקר חשיבותו של הכפר הוא בכך שגם התושבים המקומיים ממשיכים לשמר את התרבות החומרית (פיסול כדרות נפחות) של יהודי אתיופיה בביקורנו שבכפר נוכל לרכוש מזכרות מעבודת ידם של הילדים במקום.

(יצוין כי אם בקבוצה יהיו משתתפים או משתתפות שהכפר ממנו הגיעו יהיה באזור אליו נוכל להגיע במסגרת הזמן, נסע לשם במקום לוולקה)

יום 5 – 23.11 – יום ה' – הרי הסימיאן

בבוקר, נסע כ-2-3 שעות מגונדר להרי הסימיאן (Simien Mountains ). רכס הרי הסימיאן הינו רכס ההרים המרשים והגבוה ביותר באתיופיה שפסגתו מגיע ל- 4543 מטר, במהלך היום נצא למסלולי הליכה קצרים במהלכם סיכוי גבוה מאד שנזכה לפגוש את הצ'לדה ההבון הזנוב, מין אנדמי של בבון הנמצא בהר קופים ייחודים אלו חיים בלהקות של כ250 קופים נלמד על תכונותיהם ואורח חייהם  וכמובן שנהנה מנופי בראשית עוצרי נשימה.

גם להרי הסימיאן היסטוריה יהודית עשירה וסיפורים מרתקים אודות חיי היהודים באחד מהמקמות היפים בעולם. בהמלך הסיור נשמע קצת סיפורים על הקהילה היהודית שחיה באזור ועל הממלכה היהודית של שושלת הגדעונים בין השנים 980 ל 1270 .  

לאחר הסיור בהרי הסימיאן נעשה את דרכנו חזרה לגונדר שם נעביר את הלילה

יום 6 – 24.11 – שישי - גונדר - חזרה לאדיס אבבה

בבוקר, נעלה על טיסה מגונדר חזרה לאדיס אבבה שם נעביר את השבת. לאחר התמקמות במלון נצא לסיור באחד השווקים של אדיס אבבה. 

לאחר מכן נעשה את דרכנו חזרה למלון להכנות לקראת שבת. 

לאחר סעודת שבת משותפת המעוניינים יוכלו לצאת לבילוי בעיר

 

פרטי הטיסה חזרה לאדיס- ET 267M תמריא מנמל התעופה בגונדר ב24.11 בשעה 14:45 ותנחת באדיס אבבה בשעה 16:10

מה עושים באדיס אבבה

יום 7 – 25.11 – שבת – אדיס אבבה

יום זה מוקדש לעיר הבירה אדיס אבבה "הפרח החדש"  בסיור רכוב נכיר את העיר אדיס אבבה קצת יותר לעומק. במהלך הסיור נבקר במוזיאון הלאומי שם נפגוש את האם הקדמונית שלנו –  LUCY, או בשמה המקומי – דינקינש (Dinkinesh) בת ה-3.2 מליון שנה .

לאחר הביקור במוזיאון נמשיך בנסיעה קצרה לשוק שירומדה (shiromeda) שם נזכה לטעימת פתיחה של התרבות האתיופית, השוק בשרימדה מוכר כשוק בדים גדול וכן כמקום מעולה לרכוש מזכרות אוטנטיות. לאחר הסיבוב בשוק נעלה להר אנטוטו (Entoto) שם נעשה מסלול הליכה קצר ויפה מההר המתצפת על העיר אדיס אבבה .

*לשומרי שבת תהיה אפשרות לסיור רגלי בעיר.

יום 8 – 26.11 – יום א' – אדיס - בושיפטו

בבוקר, נעשה את דרכנו לעבר דברה זית דרכה עברנו ביום הראשון של הטיול. דברה זית הינה עיירת נופש ובה 8 אגמים הנמצאת כשעה נסיעה דרומית לאדיס אבבה. בדברה זית, נצא למסלול הליכה רגלי קצר וכן לשיט באגם. כמו כן (הסדר יכול להשתנות בהתאם להתפתחות היום) נאכל ארוחת צהריים באחד ממלונות היוקרה בעיר השוכנת על שפת האגם.

אחר הצהריים נעשה את דרכנו חזרה לאדיס אבבה לחגוג את הלילה האחרון שלנו באתיופיה

יום 9 –27.11 – אדיס אבבה - ישראל

את היום האחרון של הטיול ננצל כדי לבקר בפארק האחדות (UNITY PARK) החדש שנפתח באדיס אבבה. הפארק שנפתח רק לפני כשנתיים הינו פארק חדשני וייחודי המביא לתוכו את העושר של עולם החי והתרבות של אתיופיה וכל זאת בפארק חדשני ומרהיב ביופיו.

אופציה נוספת (בהתאם להחלטת הקבוצה) היא לקיים ביקור בבית מנגסט (בית הפרלמנט האיתיופי) על מנת לראות את המבנה המרשים וללמוד אודות הפוליטיקה באתיופיה היום. 

לאחר מכן נאכל ארוחת צהריים ולאחריה נעשה את דרכנו לעבר שדה התעופה על מנת לעלות על הטיסה שלנו הביתה 

פרטי הטיסה – ET 414 המראה – 16:35 נחיתה בישראל 20:10

מחירים

אדם בחדר זוגי

$2490
$ רק -2290 מחיר השקה! החל מהמסע הבא המחירים יעלו משמעותית!
  • טיסות בינלאומיות
  • 2 טיסות פנים
  • 2 מדריכים ישראלים מהמעלה הראשונה
  • איש צוות מקומי
  • כניסה לכל האתרים
  • רכב (מיניבוס) ממוזג לאורך המסלול
  • שלוש ארוחות ביום
  • מים לאורך הטיול
  • הטיול מותנה בהרשמה של 15 אנשים
  • רישום עד לתאריך 20.2

המחיר לא כולל

אני בעניין, איך זה עובד?

נעשה את זה לפי שלבים באופן פשוט

1 – עברתם על הטיול, הכל נראה לכם אחלה, הרמתם טלפון לברר שהכל כמו שכתוב ואתם רוצים להצטרף לקבוצה ולקחת חלק בטיול שישנה לכם את החיים. או לפחות יהיה ממש כיף ולא תפסיקו לדבר על זה עד החופשה הבאה

2 – משריינים מקום על ידי תשלום מקדמה על סך 1000 ש"ח. שימו לב, מספר המקומות בטיול הזה מאד מצומצם אז לא כדאי לחכות. לגבי יתר התשלום ראו סעיף תנאי "תשלום וביטול"

3 – ברגע שישנם מינימום נרשמים, הטיול מאושר וממשיכים לשלב הבא

4 – חיסונים! על מנת לטוס לאתיופיה יש צורך להתחסן על פי הנחיות משרד הבריאות. לצורך כך  מזמינים תור לחיסון  במרפאת מטיילים

5 – עושים ביטוח בריאות + ביטוח קורונה (חובה!)

6 – מגיעים למפגש הכנה לטיול, שהוא למעשה תחילת המסע.  בנוסף, במפגש ההכנה נדבר על ביטוחים ציוד, נכיר אחד את השני ונקבל מתנות ואוכל אתיופי טעים (המפגש יתקיים כחודש לפני הטיול בבאר שבע). 

7 – אורזים (רשימת ציוד תינתן במפגש ההכנה)

8 – מגיעים לשדה התעופה ב-19.11 בשעה 6:00

שאלות ותשובות

נכון להיום, אין צורך בבדיקת קורונה לא בטיסה לאתיופיה ולא בחזרה ממנה. 

 

לצערנו בשנתיים האחרונות הייתה לחימה בין קבוצות בתוך אתיופיה. מדובר בנושא מאד כאוב ולא פשוט אבל לעניינינו לפני מספר חודשים חתמו הצדדים על הסכם הפסקת אש. וממש לאחרונה נחתם הסכם שלום בין הצדיים

בדיוק בשביל זה נקיים מפגש הכנה שם נעבור על הכל ונחלק רשימת ציוד. תאריך ומיקום מדויקים ימסרו בהמשך

ממש לא. הטיול אמנם מתמקד בהיסטוריה של יהודי אתיופיה, אבל הוא מתאים לכל מי שהנושא מעניין אותו או קרוב לליבו וכן, למי שרוצה לפגוש את אתיופיה בצורה כיפית ומהנה אבל גם מלמדת

שאלה מעולה.

חיסונים – אז ראשית יש את החיסוני מטיילים, אותם כל אחד חייב לעשות ומקבלים לרוב החזר משמעותי מקופות החולים. 

ביטוח בריאות (חובה!) – כל אחד יעשה את הביטוח שהוא מעוניין בו בחברה שהוא מעוניין לעשות את הביטוח בהתאם למצבו הבריאותו ולתנאים בהם מעוניין. כמובן שאנחנו נשמח לעזור ולייעץ למי שצריך עזרה. .

ויזה – כל אחד עושה, עלות הויזה היא 50$. את הויזה עושים דרך האינטרנט באתר – https://www.evisa.gov.et/visa-types/tourist-visa/online-tourist-visa

כמובן שאני אעזור עם זה לכל מי שיצטרך

באתיופיה אין מקומות עם אוכל "כשר" עם תעודה למעט בית החב"ד באדיס אבבה, אבל ישנם הרבה מאכלים שניתן לאכול והכל תלוי ברמת ההקפדה. בכל מקום אליו נגיע תהיה אפשרות לרכוש מנות אוכל צמחוניות ו/או טבעוניות. פירוט על כשרות באתיופיה ניתן למצוא – כאן  

הטיול תוכנן במיוחד שאת השבת נעביר באדיס אבבה כך שמי שרוצה לטייל רגלית ולהינות מהעיר בשבת, יש לו את האפשרות. כמו כן למעוניינים ניתן ללכת ברגל בשבת לבית חב"ד בעיר שם יתקיימו תפילות וסעודות. 

מוזמנים ומוזמנות לקרוא את המאמר שכתבתי בנושא

 

אם יש עוד שאלות, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא או ליצור איתי קשר בפרטי

כל המלונות לאורך הטיול הן מלונות ברמה גבוה (4 כוכבים). ברגע שנגיע למספר הנרשמים המינימאלי (15) נפרסם את פרטי המלונות

על מנת לשריין מקום בטיול יש לשלם מקדמה על סך 1000 ש"ח. 

ניתן לשלם בהעברה בנקאית, ביט ואשראי עד 3 תשלומים

שימו לב, רק לאחר ביצוע התשלום (או חלק ממנו) מקומכם בטיול מובטח 

לתנאי התשלום, הביטול ותנאים כלליים 

במקרה של ביטול יחולו התנאים הבאים:

עד 26.2 (חודש ממועד הטיול) יוחזרו 50% מעלות הטיול

בין 14 ל-7 ימים ממועד הטיול יוחזרו 30% ממחיר הטיול

החל מ-7 ימים ממועד הטיול לא יהיה החזר כספי 

 

לתנאי התשלום הביטול ותנאים כלליים

המדריכה של הטיול

יובי תשומה כץ- ילידת אתיופיה , הלכה עם משפחתה את הדרך לסודן ובסוף 84 הגיע לישראל. אם ל4 ,פעילה קהילתית , אוהבת ללמוד תרבויות חדשות, לקרוא ולטייל

הצוות שלנו בארץ

אברהם רבינוביץ' – בן 34 נשוי ללירון ואבא ל-3

מחבר 'המדריך למטייל באתיופיה' ומייסד Avrish אתיופיה בדרך שלך. פעיל למען העלאת שארית יהודי אתיופיה וממייסדי 'המאבק להעלאת יהודי אתיופיה'. 

צרו קשר עם אבריש

מתלבטים?!

מעוניינים לקבל עוד מידע אודות הטיול?!

מעוניינים לצאת לטיול? השאירו פרטים וניצור אתכם קשר:

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: