דרום וצפון אתיופיה + חגיגות המסקל | Avrish - אתיופיה בדרך שלך

צפון ודרום אתיופיה עם חגיגות המסקל

שבטים. היסטוריה. נופים. חגיגות המסקל

תאריך הטיול  - 27.9.-6.10 (10 ימים)

אנחנו מזמינים אתכם למסע בין תרבויות, עולמות.

בספטמבר, בתום העונה הגשומה, אתיופיהנכנסת לימים של פריחה וחגיגה הבאים לידי ביטוי בנהרות המוצפים, המפלים הגועשים ובפרחי האינקוטטש הצהובים המכסים את המרחב.

ימים אלה הם גם הימים של שניים מהחגים החשובים והצבעוניים ביותר באתיופיה: אינקוטטש, ראש השנה האתיופי (11-12 בספטמבר). והמסקל, חג המציין את מציאת “הצלב האמיתי” שעליו נצלב ישו ומדגיש את הקשר בין הפריחה של הטבע לפריחתה של הנצרות האתיופית, מהעתיקות והמעניינות בעולם.

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע ייחודי ויוצא דופן.

מסע בין טבע בשיא פריחתו לבין אחת התרבויות הכי מרתקות בעולם, ולחגוג איתם את אחד החגים הכי צבעוניים בתרבות האתיופית.

אבל זה ממש לא הכל! בטיול בן 10 ימים נזכה לפגוש גם בטבע ועולם החי הייחודי של אתיופיה נבקר ברכס הרי הסימיאן, הרכס הגבוה והיפה ביותר באתיופיה, מפלי הנילוס הכחול, המפלים הגדולים ביותר באתיופיה, אגם טאנה הגדול ביותר באתיופיה ועוד. זאת, לצד מפגש עם השבטים של דרום אתיופיה שם הזמן עצר מלכת לפני אלפי שנים.

הטיול מלווה במדריך מקצועי בעל היכרות עמוקה עם אתיופיה והדרכת קבוצות

מה מצפה לנו: 

✅ השתתפות בחגיגות ה'מסקל' בגונדר 

רכס הרי הסימיאן

אגם טנא

מפלי הנילוס הכחול 

✅ השבטים של האומו ואלי (omo vally)

השווקים וחיי הלילה של אדיס אבבה

פירוט המסלול

יום 1 – 27.9 יום ד' - ישראל - אדיס אבבה - גונדר

יוצאים לדרך!

נפגש בנמל התעופה בן גוריון בשעה 7:00 ונעלה על טיסה שממריאה בשעה 10:00, ננחת באדיס בשעה 14:35 ונמשיך לטיסת פנים (המראה 17:00 נחיתה 18:10) לעיר גונדר. העיר גונדר ידועה הן בשל טירות האבן והכנסיות הרבות בעיר ובן בשל עברה היהודי. היום לא יהיה לנו זמן לסייר בעיר אלא רק לנסוע דרכה ולראות כיצד היא לובשת חג לקראת חגיגות המחר.

פרטי טיסה – ET 415 המראה ב-27.9 בשעה 10:00 נחיתה באדיס בשעה 14:35

 

לינה – גונדר/ Gondar hills resort

יום 2 – 28.9 – יום חמישי – גונדר – חגיגות המסקל בגונדר

היום, נזכה לקחת חלק באחד החגים היפים הצבועניים והמרגשים שיש לנצרות האתיופית – חגיגות המסקל.

ביום זה חוגגים האתיופים את יום מציאתו של ה"מסקאל", הצלב עליו נצלב ישו על ידי הקיסרית הלנה במאה ה-4 לספירה.
חגיגות ה"מסקל" הינן בעלי אופי דתי ולאומי, בו נאספים ההמונים בכיכרות הערים ובחצרות הכנסיות באתיופיה. האירוע משתלב עם החגיגה של תחילת עונת הפריחה וההתחדשות שבאה לאחר העונה הגשומה. במהלך החג ישנם מספר טקסים ומנהגים המתרחשים במקומות השונים ברחבי המדינה כאשר הטקס הבולט והמרכזי הוא הכנת מגדל ענפים בצורת צלב וקישוטו בפרחים צהובים הנקראים אינקוטטש/פרחי מסקל אשר פריחתם בתקופה זו ומייצגים את בוא הפריחה. בשעות הצהריים ולאחר הטקסים, התפילות והדרשות שורפים את הצלבים וההמון מקיף את האש בריצה. כמו כן נהוג במהלך היום שלאחר החג להתאסף סביב שאריות המדורה ולעשות סימן של צלב בעפר.

לינה – גונדר/ Gondar hills resort

יום 3 – 29.9 – יום שישי – סימיאן

בבוקר, נסע כ-2-3 שעות מגונדר לדברק (Debark) העיירה ממנה יוצאים להרי הסימיאן (Simien Mountains ). לאחר קבלת אישור כניסה והצטרפות של מלווה מטעם השמורה נסע לכיוון ביטרס (Buytras) שם נתחיל טרק של כ-3-4 שעות לכיוון המחנה הראשון, סנקבר (Sankaber). במהלך ההליכה נזכה לראות את רכס ההרים המרשים והגבוה ביותר באתיופיה שפסגתו מגיע ל- 4543 מטר, במהלך ההליכה סיכוי גבוה מאד שנזכה לפגוש את ההבון הזנוב, מין אנדמי של בבון הנמצא בהר.

 

לינה – גונדר/ Gondar hills resort

יום 4 – 30.9 – שבת – גונדר – אוורמבה – בהר דר - שיט

לאחר ארוחת בוקר נעשה את דרכנו לעבר העיר בהרדר כאשר בדרך נעצור לבקר באוורמבה. אוורמבה המוכר בכינוי "הקיבוץ האתיופי" הינו כפר בעל משק שיתופי ושוויון זכויות בין כלל התושבים הפועלים בצורת קומונה בדומה לקיבוץ המוכר לנו. הכפר אוורמבה מאפשר למבקרים בו לקבל הצצה לחיי היום יום הכפריים באתיופיה ולבקר בבתי המלאכה השונים בעיר וכן לשמוע אודות המקום המיוחד, החזון, הקשיים וצורת ההתנהלות שלו כיום.

 

לאחר הביקור בכפר וארוחת צהריים נעשה את דרכנו לעבר בהרדר. כשנגיע נצא לשיט על אגם טנא, האגם הגדול ביותר באתיופיה ומקורו של הנילוס הכחול. במהלך השיט נזכה לצפות בעופות מים ואולי נזכה לפגוש היפופטמים החיים באגם.

 

לינה – בהרדר/JACARANDA

יום 5 – 1.10 – יום ראשון – מפלי הנילוס – בהר דר – טיסה לאדיס וטיסת המשך לארבע מינצ'

לאחר ארוחת בוקר נעשה את דרכנו לעבר מפלי הנילוס הכחול, המפלים הגדולים והמרשימים ביותר באתיופיה שאורכן יכול להגיע ל-400 מטר. לשמחתינו אנו מגיעים באחת העונות הטובות ביותר ונזכה לפגוש את המפל בשיא תפארתו. ההליכה מ ואל המפל לא ארוכה ולקוחת כ-20 דק הליכה לכל כיוון יחד עם שיט קצר לחציית הנהר.

לאחר הביקור במפלים נעשה את דרכנו לעבר שדה התעופה על מנת לעלות על טיסה לאדיס אבבה (המראה 12:00 נחיתה 13:00).נגיע לאדיס ונעלה על טיסת המשך לארבע מינצ' (המראה 14:10 נחיתה 15:15) ארבע מינצ', העיר המרכזית בדרום אתיופיה ונקודת המוצא לסיור בשבטים

לאחר ההגעה נעשה את דרכנו לעבר צ'נצ'ה (Chencha) הממוקם בדרום מערב המדרון של הבקע הסורי אפריקאי המגיע בחלקו הדרומי עד מוזמביק. הכפר צ'נצה הוא מקום מגורם של בני שבט הדורזה (Dorze people), אשר בעבר היו הלוחמים המפורסמים של האזור כיום מוכרים בשל הבדים הייחודים שלהם ובניית הבתים הייחודית שלא נמצא כמוה בשום מקום אחר באפריקה.

 

לינה – ארבע מינצ'/ Paradise HOTEL

יום 6 – 2.10 – יום שני – אגם צ'אמו – ג'ינקה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לשייט בסירה על אגם צ'אמו שם נבקר באזור שורץ התנינים הידוע בכינוי שלו "שוק התנינים",  כמו כן נוכל לצפות בהיפופוטם וציפורים שונות כמו עיט דגים ועוד.

לאחר מכן נעשה את דרכנו לעבר ג'ינקה כאשר ככה"נ נפגוש את בני ובנות השבטים השונים בדרך

לינה – ג'ינקה/NASA PENSION

לטייל בצפון אתיופיה עם הילדים

יום 7 – 3.10 – יום שלישי – מורסי

בבוקר נתחיל בנסיעה לפארק מאגו מקום מושבם של בני שבט המורסי .שבט המורסי הוא אולי השבט המפורסם ביותר באתיופיה, וזאת בשל מראהו הייחודי וצלחות החרס שעונדות הנשים המורסיות בשפתן. בני שבט המורסי הם אנשים גבוהים וחסונים, וידועים באומץ לבם, קישוטי הגוף והפנים שלהם.

לאחר מכן נעשה את דרכנו לעבר טורמי העיירה טורמי, העיירה המרכזית של שבט ההאמר) Hamer(. שבט ההאמר ,מהשבטים המוכרים והמרשימים ביותר בעמק האומו המוכר בשל אנשיו יפי התואר הלבוש המיוחד )והמינימאלי( והטקסים המפורסמים כגון טקס קפיצת השוורים) Bull jumping (. 

 לינה – טורמי/ Emmerald resort

יום 8 – 4.10 – יום רביעי – קארו ודסאנאצ'

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לכיוון הגבול עם קניה למקום בשם אומרייט ונחצה בסירות עץ את הנהר על מנת כדי לבקר את אנשי שבט הדסאנאצ' 'אנשי הדלתא', המתגוררים על החוף הצפוני של אגם טורקנה. שבט הדסנצ' הינו שבט חקלאי השוכן בשני גדות נהר האומו, השבט ידוע בשל הלבוש הייחודי שלהם, בדגש על הכובעים, ואורח החיים שלהם .

 

לאחר הביקור נחזור לארוחת צהריים ולאחריה נעשה את דרכנו לעבר שבט קארו. בניגוד לרועים בשפלה המגדלים בעיקר בקר בני שבט הקארו מחזיקים בקר מועט, והעזים הן משק החי העיקרי שלהם. על אף האמור, בני שבט הקארו מתקימים כיום בעיקר מגידולים חקלאיים וזאת בגלל אובדן בעלי חיים למחלות לפני מספר שנים. שבט הקארו חי יחד בשלושה כפרים גדולים (קורצ'ו, דוס ולאבוק) והן נחשבות לאחת הקבוצות האתניות הקטנות ביותר באזור עמק אומו.

לבני שבט הקארו יש דרך מסורתית לדוג וכן השם קארו בשפה המקומית היא – דג.

 

לינה – טורמי/ Emmerald resort

יום 9 – 5.10 – יום חמישי – ניאנגטום – אדיס אבבה

בבוקר, נצא על מנת לפגוש את בני שבט הניאנגאטום החיים בצד המערבי של נהר האומו, ומושבם הגיאגרפי משתרע לתוך דרום סודן. הכפר הקטן קנגאטן אותו נבקר הוא היישוב המזרחי ביותר שלהם. בני הניאנגאטום ידועים גם בשם בומי (BUME), שם מעליב שניתן על ידי שכניהם בני שבט הסורי (SURI), שפירושו "המסריחים". ה-Nyangatom, חיים דרומית לפארק הלאומי אומו ונודד מדי פעם לאזורים הנמוכים של הפארק כאשר יש מחסור במים או בשטחי מרעה. בני משפחת הניאנגטום, המונים כ-6,000-7,000 תושבים, עוסקים ברעיית בקר וחקלאות (המורכבת בעיקר מקצירת סורגום בנהרות אומו וקיביש). הניאנגטום ידועים כלוחמים גדולים, ולעתים קרובות למדי, אף יוצאים למלחמות וסכסוכים עם השבטים השכנים כולל ההאמר, הקארו והסורמה. קבוצה קטנה של בני הניאנגטום המתגוררת לאורך האומו הם ציידי תנינים מומחים. הזקנים משני המינים לובשים פקק שפה תחתון, כאשר אצל הגברים הוא עשוי שנהב ואצל הנשים הוא עשוי נחושת. לאחר מכן אנו ממשיכים בנסיעה לג'ינקה, שם נעלה על טיסה לאדיס (המראה 13:30  הגעה לאדיס ב- 15:15)

אדיס אבבה הינה בירתה של אתיופיה והאיחוד האפריקאי ושוכנת בגובה של 2355 מטרים מעל פני הים (עיר הבירה השלישית בגובהה בעולם). לאחר ההגעה נעשה את דרכנו לעבר להר אנטוטו (Entoto) שם נתצפת על העיר אדיס אבבה. לאחר מכן נחזור למלון ונתארגן ליציאה למועדון לילה עם מוזיקה חיה אוכל שתיה ומופע ריקודים אתיופי מטריף

 

לינה – אדיס אבבה/ Intercontinental hotel

יום 10 – 6.10 – יום שישי – טיסה לאדיס – ישראל

בבוקר, נסע לבקר את אחד השווקים שיש לאדיס אבבה להציע, שם נוכל לקנות מתנות מזכרות וכמובן קפה אתיופי לפני החזרה שלנו לארץ וכן להתרשם מהצבעים ומהקסם של השווקים של אתיופיה. לאחר הביקור בשוק נאכל ארוחת צהריים ונמשיך לעבר שדה התעופה על מנת לעלות על הטיסה שלנו לארץ

פרטי טיסה:

ET 414H המראה ב-17:00 הגעה לישראל ב-21:00 

מחירים

אדם בחדר זוגי

$ רק -2990
  • טיסות בינלאומיות
  • 4 טיסות פנים
  • מדריך מקומי דובר אנגלית לאורך הטיול כולו
  • מדריך ישראלי
  • כניסה לשבטים ולאתרים השונים
  • רכב (מיניבוס) ממוזג לאורך המסלול
  • מלונות ברמה גבוהה (4-5 כוכבים)
  • 3 ארוחות ביום
  • הטיול מותנה בהרשמה של 10 אנשים
  • בטיול יהיו מקסימום 15 משתתפים! 
  • רישום עד לתאריך 27.8

המחיר לא כולל

אני בעניין, איך זה עובד?

נעשה את זה לפי שלבים באופן פשוט:

1 – עברתם על הטיול, הכל נראה לכם אחלה, הרמתם טלפון לברר שהכל כמו שכתוב ואתם רוצים להצטרף לקבוצה ולקחת חלק בטיול שישנה לכם את החיים. או לפחות יהיה ממש כיף ולא תפסיקו לדבר על זה עד החופשה הבאה

2 – משריינים מקום על ידי תשלום עלות הטיול או לחילופין דמי הרשמה על סך 1000 ש"ח (ראה תנאי תשלום וביטול בהמשך). 

3 – חיסונים! על מנת לטוס לאתיופיה יש צורך בקבלת חיסונים. לצורך כך יש להזמין תור למרפאת מטיילים. לא להתעכב עם זה כי לפעמים יש עומס ולוקח זמן לקבל תור

5 – מגיעים למפגש הכנה לטיול שם נדבר על ביטוחים, ציוד, נכיר אחד את השני ונקבל מתנות ואוכל אתיופי טעים (מיקום ושעה יעודכנו המשך)

6 – ויזה. את הויזה לאתיופיה מוציאים מראש אונליין. הסבר מפורט תקבלו במפגש ההכנה

6 – אורזים (רשימת ציוד תינתן במפגש ההכנה)

8 – מגיעים לשדה התעופה ב-27.9 בשעה 7:00 בבוקר

שאלות ותשובות

לצערנו בשנים האחרונות הייתה לחימה בין קבוצות בתוך אתיופיה. מדובר בנושא מאד כאוב ולא פשוט אבל לעניינינו הלחימה הופסקה ונחתם הסכם שלום בין הצדדים לפני מעל חצי שנה וכיום הכל שקט ורגוע. 

בדיוק בשביל זה נקיים מפגש הכנה שם נעבור על הכל ונחלק רשימת ציוד. תאריך ומיקום מדויקים ימסרו בהמשך

שאלה מעולה.

חיסונים – אז ראשית יש את החיסוני מטיילים, אותם כל אחד חייב לעשות ומקבלים לרוב החזר משמעותי מקופות החולים. 

ביטוח בריאות (חובה!) – כל אחד יעשה את הביטוח שהוא מעוניין בו בחברה שהוא מעוניין לעשות את הביטוח בהתאם למצבו הבריאותו ולתנאים בהם מעוניין. כמובן שאנחנו נשמח לעזור ולייעץ למי שצריך עזרה. 

ויזה – כל אחד עושה, עלות הויזה היא 82$. את הויזה עושים דרך האינטרנט באתר – https://www.evisa.gov.et/visa-types/tourist-visa/online-tourist-visa

למי שמעוניין בהדרכה להוצאת הויזה – https://www.youtube.com/watch?v=OaN-39Xbn1k

מתנות ומזכרות – כל אחד בהתאם לרצונות שלו. נדבר על מספרים משוערים במפגש ההכנה

צילומים וטקסים – בשבטים, נרצה ודאי לצלם. השבטים השונים גובים מחיר שונה עבור צילום בשבט, לרוב נע סביב ה-300-500 ביר שהם 20 ש"ח לשבט. 

טקסים בשבטים זו חוויה מדהימה ומומלצת מאד. הטקסים הם מאד אוטנטיים ולא נעשים לשם התיירים, אך באם נרצה לקחת חלק לרוב יגבו 50$ לאדם עבור צפייה (המחיר עלול להשתנות בהתאם לשבט)

טיפים – טיפים הם דבר מקובל באתיופיה. במסעדות, בתי קפה, נותני שירות וכדומה. הטיפים למדריכים המקומיים אשר יהיו אתנו לאורך הטיול ינתנו על ידי החברה. טיפים למדריך הישראלי למדריך האתיופי ולנהגים הצמודים שלנו ינתנו על פי הרצון ושביעות הרצון של המשתתפים

שאלה מעולה. המטבח האתיופי הוא נפלא ויש שם המון דברים ממש טעימים לאכול, נפרט ונטעם את זה בערב הכנה לטיול.

במהלך הטיול יהיה אתכם נהג ורכב צמוד וכן מדריך מהשורה הראשונה של המדריכים באתיופיה, כזה שאני מכיר באופן אישי ועובד איתו שנים.

כמו כן, את הטיול ילווה זהר צברי הנפלא, שבנוסף להיותו צלם בחסד הוא גם מכיר את האזור ואת ההתנהלות באתיופיה ויעבוד לצד המדריך המקומי. 

בנוסף, וכנהוג באתיופיה בכל אתר ושבט אליו מגיעים מתלווה מדריך מטעם המקום הספציפי אשר ילווה את הקבוצה

*שימו לב – ההדרכה לאורך הטיול תהיה בעיקר באנגלית

תנאי תשלום

על מנת לשריין מקום בטיול יש לשלם מקדמה על סך 1000 ש"ח. 

ניתן לשלם בהעברה בנקאית, ביט ואשראי עד 3 תשלומים

שימו לב, רק לאחר ביצוע התשלום (או חלק ממנו) מקומכם בטיול מובטח 

תנאי תשלום

במקרה של ביטול יחולו התנאים הבאים:

עד 27.8 (חודש ממועד הטיול) יוחזרו 50% מעלות הטיול

בין 14 ל-7 ימים ממועד הטיול יוחזרו 30% ממחיר הטיול

החל מ-7 ימים ממועד הטיול לא יהיה החזר כספי 

בכל מקרה, דמי הרשמה על סך 1000 ש"ח לא יוחזרו במקרה של ביטול

לפירוט תנאי התשלום, הביטול ותנאים כלליים

הערות כלליות

  • יש לזכור שרמת בתי המלון באתיופיה נמוכה יחסית לבתי המלון בשאר העולם.
  • לבירור אודות חיסונים לאתיופיה יש לפנות ללשכת הבריאות לפחות חודש לפני יציאת הטיול.
  • הטיולים מבוססים על טיסות “אתיופאיין איירליינס” והם עלולים להשתנות בהתאם לשינויים בלוח הטיסות.
  • הטיול כולל נסיעות (חלקן ארוכות), לעיתים בכבישים משובשים ודרכי עפר
  • יתכנו שינויים במסלול, זמני יציאה או סדר המסלולים שאינם בשליטת החברה
  • הערת גובה: בחלק מימי הטיול (בפארק הרי סימיאן ) נשהה בגובה של כ-3500 מטר. מטיילים שמתעורר בהם ספק לגבי תפקודם, מתבקשים להיוועץ ברופא לפני הטיול
  • התשלום בשקלים/מט"ח, לפי שער הדולר המחאות והעברות גבוה ביום התשלום ויבוצע לפני מועד היציאה
  • יש צורך בשלושה דפי דרכון ריקים לפחות
  • יש צורך בדרכון בתוקף למעלה מ-6 חודשים מיום היציאה מהארץ ועד פקיעת תוקפו
  • המסלול מתבסס על טיסות המופעלות ע"י חברת התעופה. הפעלתן ולוחות הזמנים שלהן אינם בתחום האחריות של "אבריש"
  • לידיעתכם – לטיסות פנים מותר להעלות תיק אחד לבטן המטוס עד 23 ק"ג ותיק גב אחד על המטוס אתכם, אשר משקלו לא יעלה על 7 ק"ג. מומלץ לעלות למטוס תרופות חשובות או כל דבר שלא חיוני במידה והמטען שלכם לא יגיע אתכם ליעד.

צרו קשר עם אבריש

מתלבטים?!

מעוניינים לקבל עוד מידע אודות הטיול?!

מעוניינים לצאת לטיול? השאירו פרטים וניצור אתכם קשר:

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: